صندلی ماشین کودک

نمایش 1–18 از 49 نتیجه

قیمت خرید انواع مدل های صندلی ماشین کودک برای تمام سنین (کمتر و بالای ۳ سال و تا ۱۲ سال) از بهترین برندهای خارجی. در کنار لوازمی مانند کالسکه بچه، صندلی غذای کودک، صندلی ماشین کودک هم یکی دیگر از اقلام سرویس کالسکه است.

می دانیم که خودرو یک وسیله نقلیه البته با خطرات خاص خودش است، به هر حال اگر قصد جابجایی با آن را دارید باید تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید. در مورد جابجایی نوزادان و کودکان نیز وضعیت مشابه است، این که شما باید چه شرایطی را رعایت کنید مهم خواهد بود. اولین فاکتور این است که به هیچ عنوان بدون صندلی های مخصوص کودک را سوار ماشین نکنید. این یک ریسک بزرگ است.

حتی اگر کسی در کنار کودک بود و یا این که او را در آغوش بگیرد باز هم احتمال بروز خطراتی وجود دارد. به هر حال نباید این مسئله را فراموش کرد که انتخاب صندلی کودک نیز احتمالا دغدغه مهمی است که بسیاری از پدر و مادر ها خواهند داشت.

اما چگونه باید این کار را انجام داد و آیا این مسئله مهم است که شما بتوانید در صورت قابل نصب بودن، آن را روی صندلی فیکس کنید. می دانیم که صندلی های کودک روی عقب خودرو نصب می شوند و مراحل نصب آن نیز باید به صورت کاملا صحیح انجام شود. در غیر این صورت خطر حتی چند برابر خواهد شد و چه بسا وضعیت از قبل بدتر شود.

نکات مهم خرید صندلی ماشین کودک

پیش از هر چیزی آماری دلهره آور را به همراه یکدیگر می خوانیم، هر ساله در کشور اروپا بیش از ۷۰ هزار کودک در اثر سانحه های جاده ای دچار آسیب می شوند.

مسئله این است که در برخی مواقع صندلی کودک روی خودرو نصب شده است، اما یا نصب اشتباه بوده و یا این که به دلیل اتصال های اشتباه شیشه روی سر کودکان می ریزد و خود خطرات زیادی را به بار می آورد. به هر حال باید بدانیم که صندلی ها می توانند خطر را تا ۷۰ درصد کم تر کنند. قطعا استفاده از آن ها یکی از پیش نیاز ها در هر خانواده ای خواهد بود.

بخصوص اگر به درجه سنی ثبت شده روی صندلی های خودرو مخصوص کودکان توجه کنید انتخاب شما به مراتب آسان تر خواهد بود.

به اختصار این درجه بندی را بررسی خواهیم کرد؛ گروه ۰ برای کودکانی است که وزنشان به ده کیلوگرم می رسد، رده بندی بعدی نیز +۰ خواهدبود. این رده تا وزن حدود ۱۳ کیلوگرم را تحمل کرده و پس از آن مطابق چیزی که در ذیل می خوانید این اعداد در هر نسل افزایش می یابد.

رده بندی صندلی ماشین کودک

برای نسخه اول، نه تا هفده کیلوگرم، نسخه دوم، پانزده تا بیست و پنج و همینطور برای گروه سوم نیز این رقم بیست و پنج تا سی و شش می باشد. به هر حال در فاکتور های کلیدی دیگری نیز وجود دارد.

پیش از هر چیزی فراموش نکنید که جنس و کیفیت صندلی بسته به شرکت سازنده آن متفاوت است. هر چه مواد اولیه با کیفیت تر باشند، قطعا قیمت افزایش خواهد یافت. اگر قصد تهیه این گونه صندلی ها را دارید باید توجه کنید که سفارش آن از یک مرکز معتبر و همین طور دریافت گارانتی قیمت و اصالت کالا می تواند ضامن سلامتی کودک شما در خودرو باشد.

البته باز هم بسیاری ترجیح می دهند که نسخه های ارزان تر را خریداری کنند که در ادامه آن دسته از عزیزان را قانع خواهیم کرد صندلی نوازد و یا کودک بی کیفیت می تواند چقدر خطرآفرین باشد. مسئله ای که بسیاری به آن بی توجه هستند.

علامت Universal درج شده روی صندلی های کودک نشان می دهد که مناسب نصب در تمامی خودرو ها خواهند بود. این جداسازی به این دلیل است که گاهی صندلی های خودرو برای کودکان در کلاس های متفاوت کراس اوور، سدان و همین طور وانت ها کاملا با یکدیگر فرق دارند.

بررسی انواع صندلی خودرو کودک

مدل های مختلفی صندلی خودروی کودک در بازار موجود است که البته اصلی ترین روش تفکیک آن ها بررسی بر اساس رده سنی می باشد، صندلی های نوزاد که با ویژگی های نگه دارنگی بهتر و همینطور قابلیت جدا شدن و حمل و نقل خارج از خودرو را دارند. این صندلی ها روی پشت خودرو جای می گیرند، درست مطابق استاندارد های جهانی و قوانین بین المللی راهنمایی و رانندگی که کشورمان نیز از آن پیروی می کند.

در کنار این مورد باید عرض کنیم که این صندلی برای کودکان شش تا نه ماه طراحی شده است، عمدتا پس از آن از صندلی های ویژه خردسالان استفاده می شود.

به هر حال اگر ترجیح می دهید که صندلی خردسال خریداری کنید باید بدانید که مناسب کودکان شش ماه تا چهارسال می باشد. ضمن این که بهتر است این صندلی را نیز در عقب خودرو نصب کنید، البته که امکان نصب آن به آسانی ، روی صندلی عقب نیز وجود دارد.

پس از آن به سراغ مورد نهایی می رویم، صندلی هایی که با عنوان تقویتی شناخته می شوند و مناسب کودکانی خواهند بود که شاید از سن خردسالی گذشته باشند، اما هنوز قدرت کنترل خود را درون خودرو ندارند.

نکات مهم هنگام خرید و انتخاب صندلی ماشین کودک

به صورت کلی استاندارد های مشابهی برای طراحی و خرید این صندلی ها مورد بررسی قرار می گیرد. به طور مثال باید عرض کنیم که کمربند روی این صندلی ها قطعا حیاتی است. برخی مدل ها ممکن است کمربند نداشته و یا این که از نسخه ای بی کیفیت استفاده کنند. توجه کنید که بهتر است این اولین فاکتور و فیلتر انتخاب شما باشد.

پس از آن چیزی که باید بررسی کنید دوام و جنس و همین طور مواد اولیه ساخت صندلی نوازد است. بهتر است پیش از چیزی نصب صحیح این صندلی ها را درون خودرو فرا بگیرید. این کار را پیش از خرید از فروشنده بخواهید و پس از آن با چک کردن تمامی اتصالات و همین طور مقاومت صندلی در برابر حرکت می توانید خرید را نهایی کنید.

شستشو و پاکسازی این صندلی ها نیز به صورت دوره ای قطعا اهمیت خواهد داشت. به هر حال کودکان از آن استفاده خواهند کرد و نیاز است که روکش آن ها قابل تعویض و یا حداقل قابل شستشو باشد که البته قیمت کمی افزایش پیدا می کند.

اندازه و ابعاد صندلی های کودک برای اتومبیل

می دانیم که مراقبت از کودک در خودرو بسیار مهم است و برای انجام هر چه بهتر این کار باید از صندلی های مخصوص استفاده کنید. موضوع تنوع این صندلی ها در بازار است، شرکت های ایرانی، چینی، اروپایی و اسیایی زیادی هستند که این گونه صندلی ها را مطابق استاندارد برای مدلهای مختلف خودرو و حتی نسخه های یونیورسال تولید می کنند.

اما باید بدنید که کمبرند های دارای پنج نقطه اتصال می توانند بی نظیر ترین و استاندارد ترین گزینه باشند که از پنج نقطه به مرکز بدن کودک را از هر گونه ضربه در امان نگاه می دارند. قفل در این گونه صندلی ها به صورتی است که کودک نمی توان به آن دسترسی داشته باشد.

 به هر حال مسئله مهمی است و دستکاری شدن آن می تواند دردسرساز باشد. هنگام خرید به اندازه صندلی نیز دقت کنید، صندلی بیش از حد بزرگ می تواند موجب بروز حادثه و آسیب دیدن کودک شود.

یک استاندارد به نام ISOFIX وجود دارد که در برخی خودرو ها وجود خواهد داشت و در واقع عملیات نصب این صندلی ها را آسان تر خواهد کرد. می توانید بر اساس آن صندلی خودرو کودک را متصل کنید.

-4%
سورمه ای
مشکی
۸,۱۵۰,۰۰۰ تومان
-10%
سبز
قرمز
۷,۲۸۰,۰۰۰ تومان