هر چیزی که کودک بتواند با آن بازی کند، به یادگیری کودک کمک می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم اصلا فواید تشک بازی نوزاد چیست؟! پس با نی نی مد همراه باشید 🙂راستی برای اینکه از قیمت خرید تشک بازی در نی نی مد اطلاع پیدا کنید روی لینک کلیک کنید.

فواید تشک بازی برای نوزاد

یادگیری به وسیله بازی

بازی با کودکان همه‌اش شادی است: وقتی که مثلا جغجغه‌ای را برای او تکان می‌دهید تا او را شاد کنید یا عروسک پولیشی را فشار می‌دهید تا اینکه او را سر حال بیاورید. همه اینها به جز اینکه کوچولوی شما را شاد می‌کند باعث می‌شود خودتان هم احساس تازگی کنید (واقعا اینطور نیست!؟!)کارشناسان روانشناسی کودک معتقدند که بازی به رشد مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های زبانی و مهارت‌های حل مساله کودک کمک می‌کند.

افزایش سطح هوشیاری

تشک بازی به کودک شما کمک می‌کند که با علت و اثر پدیده ها آشنا شود.یادگیری نوزاد از سن ۶ هفتگی تا ۴ ماهگی به این صورت است که حرکاتی را شانسی انجام می‌دهد و سپس آن حرکات را تکرار می‌کند. نوزاد از سن ۴ ماهگی تا ۸ ماهگی این حرکات را به صورت ارادی انجام داده و تکرار می‌کند. آن هم به این دلیل ساده که او این حرکات را سرگرم کننده می‌داند.برخی از این حرکات شامل گرفتن اشیا، تکان دادن چیزها و کشیدن و رها کردن اسباب بازی می‌شود. این حرکات به این دلیل مهم هستند که به کودک منطق را یاد داده و او را با اثرات پدیده‌ها آشنا می‌کند.مثلا زمانی که نوزاد اسباب بازی را فشار می‌دهد و از آن صدایی تولید می‌شود، کم کم متوجه می‌شود این فشار دادن است که باعث تولید صدا می‌شود. به این ترتیب با رابطه علت و معلولی فشار دادن و تولید صدا آشنا می‌شود.با این حساب بهتر است که به تشک بازی نوزاد خود اسباب بازی های مختلفی آویزان کنید. یک اسباب بازی برای تولید صدا، مثلا یک آینه برای کمک به تشخیص خود، یک اسباب بازی برای تکان دادن و یکی دیگر برای کشیدن.

افزایش قدرت دیداری نوزاد

نوزاد تازه متولد شده قدرت بینایی زیادی ندارد و تا مدتی اشیا دور را تار می‌بیند. نوزاد در اوایل تولد تا چند ماهگی تنها می‌تواند اشیا در فاصله حدودا ۳۰ سانتی متری را تشخیص دهد. در این سنین است که قدرت تشخیص چهره نوزاد شکل می‌گیرد (چه بهتر است در ایام ابتدایی تولد، با او ارتباط چهره به چهره بیشتری برقرار کنید).اما نقش تشک بازی نوزاد در اینجا چیست؟ خب تشک بازی به غیر ایجاد محیطی ایمن برای یادگیری، اشیا مورد علاقه کودک را یکجا و در فاصله نزدیک به او جمع می‌کند. همچنین تشک بازی به او کمک می‌کند تمایز بین رنگ‌ها را تشخیص دهد.همه این موارد به افزایش قدرت بینایی نوزاد شما کمک می‌کند.

افزایش توانایی حرکتی نوزاد

نیازی به گفتن نیست که اشیا آویزان به تشک بازی، کنجکاوی نوزاد را تحریک کرده و او را تشویق می‌کند که به سمت آن‌ها حرکت دهد و آن‌ها را با دستان خود لمس کند.این سعی کردن برای دسترسی به اسباب بازی‌های آویز به تشک باعث می‌شود قدرت حرکتی او زودتر رشد پیدا کند.

افزایش قدرت خود آگاهی کودک

نوزاد از حدود ۳ تا ۵ ماهگی به تصویر خود در آینه واکنش نشان می‌دهد. کافیست یک آینه کوچک و نشکن به تشک آویزان کنید یا در کنار آن قرار دهید تا کودک با دیدن تصویر خود راحت تر به خود آگاهی برسد.

دیگر فواید تشک بازی برای نوزاد

به غیر از موارد بالا تشک بازی نوزاد فواید دیگری نیز دارد:
  • تشک بازی نوزاد را می‌توان به سادگی شست
  • به سادگی قابل حمل بوده و می‌توانید با خود به هر جایی ببرید.
  • ایجاد یک محیط مرز بندی شده و امن برای بازی نوزاد وقتی شما در حال انجام فعالیت روزانه خود هستید.
حالا که با فواید تشک بازی نوزاد آشنا شدید چه خوب می‌شود که تجربه خود را با ما و دیگر کاربران نی نی مد هم به اشتراک بگذارید.ضمن اینکه می‌توانید از لینک روبرو نگاهی به انواع تشک بازی بیندازید: تشک بازی نوزاد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =